20.2.12

NOVEL--> satu rasa dua hati --> part 38

Kepenatan dirasainya. Dhamia meneruskan kerjanya membasuh periuk dan mengkuk tetamu. Walaupun mereka menempah catering, namun keadaan rumah yang bersepah menyerabutkannya. Uwais yang membantunya tadi sudah hilang. Dhamia melihat pn sulsi yang masih sibuk melayan tetamu walaupun sudah jam 10.30 malam.

Dhamia menghabiskan basuhan terakhirnya. Lehernya yang kesakitan dan lenguh diusap perlahan. Pn sulsi mendekati anaknya.

“mia...g la masuk tidur. Tak baik buat suami menunggu. Nnti mama sambung ya...”, kata2 dari pn sulsi dijawab dengan anggukannya.

“ok ma...nite mama....pray for me...”,kata2 dhamia membuatkan pn sulsi tergelak. Ada2 ajela anknya ini...mcm nk g bperang je.

Langkah dhamia terhenti betul2 didepan pintu bilik pengantin. Dhamia bkira2 untuk memasukinya. Dhamia sebenarnya takut dan malu untuk menayangkan tubuhnya pada suaminya itu. perlahan2 dhamia membuka pintu. Kelihatan uwais sudah baring di katilnya. Dhamia lega. Mungkin suaminya kepenatan. Dhamia bergerak ke bilik mandi untuk mbersihkan badannya.

Lama dhamia bertelaku di tikar solatnya. Memohon supa perkahwinan dia dan uwais diberkati. Segala tingkah laku dhamia diperhatikan uwais. uwais berpura2 tidur bila dhamia mendekatinya. Dahinya panas dicium isterinya. Dhamia merebahkan badannya disisi suaminya. Dengan senyuman dhamia berkata tiada istilah malam pertama. Tiba2 suara uwais memecahkan keheningan malam itu.

“siapa kata sayang....malam pertama will be our nite...”, uwais yang berpura2 tidur mengucup mesra dahi dhamia. Dhami keresahan. Badannya kembali kejang. Tangan yang kesejukan membuatkan uwais tidak jadi meneruskan.


“kenapa sayang....tangan syg sejuk..sayang takut ke?abg jnji klu mia x bersedia..abg x kan paksa mia....”,ucap uwais sambil melepaskan ciuman dipipi isterinya. Uwais kembali membaringkan tubuhnya disisi dhamia yang jelas terkedu. Tangan uwais diletakkan didadanya. Tidak sanggup rasanya untuk dirinya mengecewakan suaminya. Uwais faham dengan kelakuan dhamia. Uwais bangun dan merapati dhamia. Bibir dhamia dicium rakus. Leher mia dielus perlahan. Baju mia direntap perlahan. Dhamia pasrah. Kebahagiaan menjelma dalam hidupnya. Malam ini secara rasminya dia menjadi isteri kepada uwais adha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan