20.2.12

NOVEL--> satu rasa dua hati --> part 39

Dhamia membersihkan dirinya seawal pagi. Uwais tersedar bila mendengar air dibuka. Uwais bangun dengan senyuman. Semalam adalah merupakan detik paling indah bg dirinya. Dia sungguh suci ya ALLAH. Terima kasih ya ALLAH. Lampu dibuka. Cadar yang dibasahi darah diambilnya dan dimasukkan didalam bakul. Cadar baru disalin kembali. Dhamia yang baru keluar dari bilik mandi terkejut dengan kelibat suaminya yang tersengih itu.

“selamat pagi sayang..”, ujar uwais mendapatkan dhamia.

“opss...mia ada air smbhyg bang...”, dhamia menjauhi uwais. uwais hanya tersenyum sebelum menghadiahkan flying qis untuk isterinya. Kasih sayangnya bertambah bercambah.

“sayang tunggu abg...kita solat sama2...”, uwais sudah menghilangkan dirinya ke dalam bilik mandi. Dhamia menghamparkan sejadah untuknya dan suaminya.

Mereka solat bersama2. Selepas solat, uwais mengaminkan doa yang panjang dan memanjatkan kesyukurannya. Terharu dhamia mendengar bacaan uwais. tangan uwais disalami perlahan. Uwais mengucup pipi, dahi dan bibir dhamia.

“terima kasih sayang kerana sudi terima abang kembali...”, ucap uwais sambil memeluk dhamia.


“terima kasih juga pada abg sbb sudi trima mia yang serba kekurangan ini...mia bahagia sgt...”,ikhlas ucapan dari dhamia. Uwais memeluk isterinya erat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan